Co je to vlastně auto?Softwarové noviny 10/2004, rubrika Jedna paní
povídala
Nenápadná tisková zpráva společnosti Microsoft doručená omylem do podatelny
evropského antimonopolního úřadu způsobila poprask v dosud klidných vodách
automobilového průmyslu. Poslední prosperující segment evropského průmyslu
stojí od minulého pátku tváří v tvář totálnímu kolapsu. Stačilo oznámení, že
Microsoft hodlá se svými Windows XCAR vstoupit na trh softwaru užívaného v
osobních automobilech. Evropský úředník, citlivý na slovo Microsoft stejně
jako obyčejný občan na osinu vímekde, otočil své nikdy neusínající oko
směrem k výrobcům osobních automobilů.
Narychlo sestavená vyšetřovací komise zjistila závažné skutečnosti. "Ve
srovnání s praktikami výrobců automobilů je Microsoft opravdový Mirek Dušín.
Vestavěný Explorer - cha chá! V osobním automobilu je toho vestavěno tolik,
že se mi z té představy nepřestávají rosit brýle," přiznal redakci jeden z
komisařů. "S většinou aut jste nuceni zakoupit ještě sedací soupravu,
ledničku, ba dokonce i rádio! Domníváme se, že je jen otázkou času, kdy vás
výrobci donutí kupovat také televizi, pračku či jinou spotřební elektroniku.
Rozhodli jsme se proto ustanovit další komisi, která vymezí základní
funkcionalitu produktu osobní automobil, aby bylo možné takovým praktikám
napříště zabránit." Nová komise však zatím nedošla ke shodě, neboť
francouzští zástupci smetli ze stolu všechny návrhy německé strany: "Na
jejich poslední definici, že auto je mechanické kovové zařízení, které
zajišťuje přepravu z bodu A do bodu B a nic víc, se nám nelíbí zejména fakt,
že na území Francie se žádný bod B nenachází." Poláci jednání komplikují
požadavkem, aby se definice vozu odkazovala k Bohu jako jeho stvořiteli.
Čeští zástupci se až dosud jednání příliš aktivně neúčastnili, nicméně na
svém posledním zasedání vláda schválila tvrzení, že "auto je cokoliv, co
jsou zahraniční investoři ochotni vyrábět v našich průmyslových zónách".
|